czwartek, 25 czerwca 2015

Cukiniowe tagliatelle z krewetkami i kalafiorem (AIP)



Mamy coś dla fanów włoskich smaków, którzy nie mogą jeść zwykłego makaronu.


Przygotowanie: 20 min

Składniki:
  • 2 cebule
  • 1 nieduży kalafior
  • pęczek pietruszki
  • 1 młoda cukinia
  • 2,3 ząbki czosnku
  • 2,3 łyżki masła klarowanego
  • 500 g krewetek
  • przyprawy: sól, rozmaryn, tymianek

Na głębokiej patelni rozpuszczamy masło klarowane i podsmażamy pokrojoną w pióra cebulę, aż się zeszkli. W tym czasie gotujemy kalafiora w lekko osolonej wodzie. Kiedy kalafior zmięknie, dodajemy go do podsmażonej cebuli. Następnie dodajemy jeszcze posiekany czosnek, pietruszkę, krewetki oraz przyprawy. Całość przykrywamy i dusimy około 7-10 minut, mieszając co jakiś czas, aby nie przywarło. Następnie przygotowujemy cukiniowe tagiatelle – wystarczy przeciąć cukinię na pół wydrążyć środek (jest gąbczasty) i pociąć na cienkie plastry. Najłatwiej jest wziąć do tego celu obieraczkę. Tak przygotowaną cukinię wkładamy do garnka, zalewamy gorącą wodą i trzymamy 2,3 minuty. Następnie odsączamy.

Cukinię wykładamy na talerzyki i dodajemy uduszone krewetki z kalafiorem.
Dla tych, co mogą – można posypać tartym parmezanem.

5 komentarzy:

  1. Świetna propozycja, ale jak dla mnie to krewetki zamieniłabym na kurczaka:)))
    Zbieram się w sobie żeby przejść na AIP i bardzo się cieszę, że u Ciebie jest tyle fajnych przepisów:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zbieraj się na spokojnie, ja przeszłam na AIP praktycznie z dnia na dzień i teraz wiem, że to nie był dobry pomysł, za duży stres dla organizmu :)

      Usuń
    2. Jak myślisz od czego mogłabym zacząć AIP? Wyrzuciłam już wszystkie zboża i pseudo zboża, cały nabiał, wszystkie strączki, skrobie, a także kalafior i brokuł bo po nich też mam wzdęcia i nie strawność. Wiem, że następne w kolejce muszą być psiankowate, chociaż z nich to tylko została mi papryka i pomidory, aż szkoda, będzie mi bez nich trudno, na pewno muszę odstawić kakao i jajka moje ulubione :( Czy coś jeszcze? Bo mi nic więcej nie przychodzi do głowy, listę przypraw znalazłam u Anity http://www.alpacasquare.pl/2015/09/ziola-i-przyprawy-dozwolone-na-aip.html, ale nadal mam wątpliwości w jaki sposób używać warzywa i owoce, czy jest jakaś kolejność, czy można mieszać wszystko na raz i jak protokół ma się do orzechów, migdałów oraz kokosu? A co z suszonymi owocami, sodą oczyszczoną i moimi góru czyli bananami? A co z miodem i słodzikami takimi jak ksylitol i erytrol? Mam mętlik w głowie i chyba na tą chwilę wyczerpałam listę pytań, mam nadzieję, że się nie zraziłaś.... Pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na odpowiedź, a może stworzysz osobny post dla takich zielonych jak ja?

      Usuń
    3. W następnej kolejności bym wykluczyła psiankowate, jajka, kakao, koniecznie kawa i wszelki alkohol. Jeżeli masz problem z kalafiorem i brokułem to poczytaj o diecie low-FODMAP, bo FODMAP to jest jedna z grup warzyw, które mogą wywoływać spore problemy pokarmowe.

      Co do reszty pytań, to są bardzo dobre i postaram się w najbliższych dniach wrzucić posta na ten temat, gdzie mam nadzieję rozjaśnić sporo wątpliwości :)

      Usuń
    4. Polecam też mój artykuł o AIP, gdzie są informacje dla początkujących, może jeszcze coś Ci rozjaśni: http://www.stormandkitchen.pl/2015/06/aip-protoko-autoimmunologiczny-co-to.html

      Usuń