poniedziałek, 7 grudnia 2015

Frytki z selera

Frytki z selera
 
To jeden z podstawowych przepisów, który bije rekordy popularności. Musiała się więc pojawić i nasza wersja frytek z selera.
Przygotowanie: 15 minut, pieczenie: 45-60 min
Danie dla: 2 osób

Składniki:
  • pół dużego selera 
  • przyprawy: sól, pieprz ziołowy, zioła prowansalskie, czosnek, papryka ostra

Przepis jest banalnie prosty! Selera obieramy i kroimy na frytkowy kształt. Na blaszce rozkładamy papier do pieczeni, na tym układamy kawałki selera i posypujemy przyprawami. Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni i pieczemy ok. 45-60 minut w zależności od tego, jak chrupiące frytki chcemy. Jeśli pominiemy pieprz ziołowy i paprykę ostrą to frytki z selera możemy też zajadać na protokole autoimmunologicznym.

8 komentarzy:

  1. Podoba mi się, na pewno wykorzystam ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko na początek spróbuj z mniejszą ilością, bo niestety może wywoływać wzdęcia :)

      Usuń
    2. Seler wywołuje wzdęcia?

      Usuń
    3. Tak, ponieważ zawiera bardzo dużo celulozy i sacharozy, przez co w dużych ilościach może wywołać wzdęcia. Ale to nie każdy tak reaguje, musisz sprawdzić.

      Usuń
    4. Zrobiłam frytki z mieszanych warzyw: seler, pietruszka, marchewka i batat. Na szczęście nie było wzdęć ;-)

      Usuń
    5. No to fajnie :) Wolę ostrzec, bo niektórzy źle reagują, ja sama mam nieciekawie po dużej ilości selera.

      Usuń
  2. zaraz po tych batatowych to moje ulubione!

    OdpowiedzUsuń
  3. nigdy nie robiłam takich :) uwielbiam naciowy seler, ciekawa jestem jak będzie smakowały takie frytki :)

    OdpowiedzUsuń