poniedziałek, 1 grudnia 2014

Szarlotka na mące orkiszowej z budyniem



Przepis zaczerpnięty z bloga Qchenne-Inspiracje. Użycie mąki orkiszowej na tyle mnie zaintrygowało, że postanowiłam spróbować. Wyszło naprawdę rewelacyjnie! Ja oczywiście musiałam trochę pozmieniać w oryginalnym przepisie :)

Składniki:
  • 3 szklanki mąki orkiszowej
  • 200 g masła
  • 2 jajka
  • 1/4 szklanki szklanki cukru trzcinowego (jeśli lubicie na słodko, dajcie więcej)
  • 1 proszek do pieczenia
  • 2 budynie waniliowe
  • 2,5 szklanki mleka
  • 1,5 kg kwaśnych jabłek
  • aromat waniliowy

Roztapiamy masło na patelni. Następnie z mąki, jajek, cukru, masła i proszku do pieczenia zagniatamy ciasto. Wkładamy ciasto do miski, przykrywamy ją i wkładamy do lodówki na godzinę.

Obieramy jabłka i ścieramy je na tarce. Ustawiamy piekarnik na termoobieg i nagrzewamy go do 180 stopni. Gotujemy budyń nie według przepisu na opakowaniu tylko z większej ilości mleka i dodajemy aromat waniliowy, żeby jego smak był intensywniejszy.

Wyjmujemy ciasto z lodówki i ¼ oddzielamy na kruszonkę, a resztę wykładamy na wysmarowaną masłem blachę (u mnie tortownica o średnicy 28 cm). Na ciasto dajemy jabłka, a na to gorący budyń. Wszystko pokrywamy kruszonką.

Wstawiamy ciasto do nagrzanego piekarnika na 45 min.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz